CORNERS ROADS – Zbiroh

03.05.2021

Skvělou zábavu za volantem si můžete užit i mimo závodní okruh. Stačí zkombinovat to správné sportovní auto s ideální silnicí. V našem seriálu CORNERS ROADS se dozvíte, kam vyrazit za skvělými zážitky a kde najdete nejlepší silnice v ČR i Evropě. Vybíráme jen ty nejlepší řidičské silnice, na které se pravidelně vracíme.

Křivoklátské okresky jsou jedny z našich nejoblíbenějších. Ty nejlepší trasy začínají asi jen 30 minut od Prahy, nabídnou široké silnice s dokonale hladkým asfaltem i lesní úseky připomínající svým profilem rychlostní zkoušky rallye. O jedné z tras jsme na našem blogu psali už dříve. Tato oblast si ale zaslouží podrobnější popis a proto se do trojúhelníku Praha, Rokycany a Rakovník vrátíme ještě několikrát.

V tomto díle se podíváme na trasu od hradu Zbiroh směrem na město Rakovník. Místy hodně rychlé úseky kombinují prudké vracáky jak dělané na výjezdy bokem. Hned několik na sebe navazujících serpentin je v okolí Drahoňova Újezdu, kde je i úplně nový asfalt. Vlastně celá tato trasa je ve velmi dobrém stavu a minimálně 80 % úseků je bez nerovností. Jen několik km za Terešovem mají krajnice trochu propadlý asfalt, takže pozor při trefování apexů vnitřním kolem. Po zimě si dávejte pozor také v úseku z Kalinovi Vsi do Panošího Újezdu. V této oblasti se nesolí, ale sype jemnou šotolinou, kterou silničáři odklízejí až během dubna.

Místy hodně rychlé úseky kombinují prudké vracáky jak dělané na výjezdy bokem.

Kombinace rychlých i hodně pomalých úseků s velmi kvalitním povrchem je jednou z mála šancí, jak se na Křivoklátsku svézt i ve výkonných zadokolkách jako je 911 nebo M4. Ostatní úseky, ke kterým se dostaneme v dalších dílech CORNERS ROADS jsou vhodné spíš pro kompaktní předokolky, čtyřkolky nebo lehké zadokolky ve stylu Subaru BRZ.

Kombinace rychlých i hodně pomalých úseků s velmi kvalitním povrchem je jednou z mála šancí, jak se na Křivoklátsku svézt i ve výkonných zadokolkách jako je 911 nebo M4.

Profil: Středně rychlé zatáčky s několika serpentinami, mírné horizonty a klopené zatáčky.
Povrch: 80 % kvalitní nebo nový asfalt, 20 % zvlněný povrch bez výmolů.
Délka: 42,3 km
Vhodné auto: Trasa je zábavná prakticky v jakékoliv zadokolce i výkonné předokolce.