Corners Roads – Křivoklátsko

19.04.2020

Skvělou zábavu za volantem si můžete užit i mimo závodní okruh. Stačí zkombinovat to správné sportovní auto s ideální silnicí. V našem seriálu CORNERS ROADS se dozvíte, kam vyrazit za skvělými zážitky a kde najdete nejlepší silnice v ČR i Evropě. Vybíráme jen ty nejlepší řidičské silnice, na které se pravidelně vracíme.

Střední Čechy jihozápadně od Prahy jsou plné zajímavých okresek. Jedna z našich nejoblíbenějších tras vede skalnatou krajinou Křivoklátska. Desítky zábavných kilometrů nabídnou snad všechny myslitelné typy zatáček, horizontů i nejrůznějších povrchů.

Křivoklátsko nabízí celou síť perfektních a často téměř liduprázdných silnic. Některé úseky plné horizontů a technických pasáží ocení majitelé malých ostrých předokolek. Naopak severněji orientované cesty s přehlednými vrácáky a perfektním asfaltem zase řidiči toužící po přetáčivých výjezdech dveřmi napřed. Vybrali jsme jednu z našich oblíbených tras v této oblasti, která kombinuje to nejlepší a bude vás bavit v každém sportovním autě.

Zábava začíná hned několik kilometrů po sjezdu z dálnice D5 do Berouna, ze kterého rovnou směřujte směr Nižbor a následně Roztoky. Již první zajímavý úsek při sjezdu do údoly řeky Berounky a městečka Roztoky působí dojmem, že jste několik desítek kilometrů od Prahy. Kopcovitý reliéf a husté smíšené lesy protíná silnice č. 236 s perfektním asfaltem s relativně širokými zatáčkami. Je to takové zahřívací kolo před stoupáním do kopců na druhé straně řeky. Silnice č. 20113 vedoucí do Velké Bukové směrem na Rakovník lemuje vysoké skály a stoupá řadou zábavných serpentin do otevřenější pasáže rychlých a přehledných zatáček. Je to dokonalé místo pro lehké zadokolky jako je mazda MX-5 nebo Toyota GT86.

Úsek z Týřovic do osady Skryje je typický svým kvalitním povrchem a klopenými zatáčkami. Řada z nich na sebe perfektně navazuje a dovolí opravdu dynamické svezení.

Za Velkou Bukovou nezapomeňte odbočit na silnici č. 20115 směr Nezabudice a Týřovice. Úsek kopírující řeku Berounku s extrémně úzkou silnicí není dostatečně přehledný pro svižnou jízdu, proto těchto pár kilometrů využijte pro odpočinek nebo vychlazení techniky. V okolí Týřovic se silnice opět zrychlí a otevřená krajina zpřístupní výhled do většiny zatáček. Úsek z Týřovic do osady Skryje je typický svým kvalitním povrchem a klopenými zatáčkami. Řada z nich na sebe perfektně navazuje a dovolí opravdu dynamické svezení.

Mezi Lašovicemi a Pustověty je skvělá pasáž několika vraceček, do kterých je hlavně v zimních měsících velmi dobře vidět. Skvělé místo pro trénink přetáčivých smyků.

Za Skryjemi začíná snad nejlepší část celé trasy. Zdejší asfalt sice nepatří k těm nejlepším a po zimě na něm zůstává část posypu, takže krom řady horizontů, a náročných zatáček navíc docela klouže. Asi po čtyřech kilometrech dojedete na rozcestí. Můžete se buď vydat rovně směrem na Bzovou a Točník. To je perfektní pasáž několikakilometrové lesní okresky plné zatáček. Naše trasa ale vede doprava po silnici č. 23314 směrem k Podmokelskému mlýnu, přes Zvíkovec do obce Slabce. Strmé a hodně technické klesání ke Zbirožskému potoku připomíná rallyovou zkoušku. Popravdě nic pro naleštěné supersporty. Tohle je úsek, který si dokonale užijí majitelé Subaru STI nebo Lanceru Evo.

Kdo vyžaduje dokonale hladký asfalt přijde si na své v serpentinách u Zvíkovce a Kalinovi Vsi. Trasa pokračuje stoupáním po silnici č. 233 směrem do Slabců za nimiž se dá odbočit zpět na Týřovice, Roztoky a Křivoklát nebo pokračovat rovně na Panoší Újezd a Pavlíkov. V Pavlíkově nepřehlédněte odbočku doprava na silnici č. 2333. Mezi Lašovicemi a Pustověty je skvělá pasáž několika vraceček, do kterých je hlavně v zimních měsících velmi dobře vidět. Skvělé místo pro trénink přetáčivých smyků. Naše trasa pokračuje přes Městečko, Křivoklát, Zbečno a Sýkořice zpět do Berouna po silnici č. 116 lemující Lánskou oboru. V této závěrečné části trasy věnujte pozornost hojnému výskytu divoké zvěře.