WACHAURING S CORNERS.CZ

25.06.2025

Drift je čím dál kontroverznějším slovem. Na většině závodních okruhů je dokonce tato řidičská technika výslovně zakázána. Najít tedy vhodné místo pro trénink není vůbec jednoduché. Přitom je schopnost jízdy na limitu přilnavosti úplným základem všeho!

Není jednoduché najít původ nenávisti ke slovu drift. Možná za to mohou média, která špatně pojala některé nehody způsobené mladistvou nerozvážností některých řidičů starších BMW nebo často vulgární chování řidičů drift speciálů na různých eventech. U nás v corners.cz už slovo drift z těchto i dalších důvodů příliš nepoužíváme. Je zkrátka až moc hanlivé. Mluví proto raději o smyku nebo powerslidu. Přitom jde v očích mnoha lidí o to samé, jen to nezní tak provokativně. A ano, je to prakticky to samé, jen drift, powerslide i smyk může mít několik podob.

No ale k věci. Tím, že je drift zakázán prakticky na všech závodních tratích včetně Sosnové u České Lípy, bylo pro nás prioritou najít vhodné místo pro trénink této řidičské techniky. Proč? Protože řidič, který nezvládá drift, smyk nebo powerslide by podle nás neměl jezdit rychle. Ano, jen řidič, který dokáže včas reagovat na přetáčivost nebo nedotáčivost, je řidičem, který je na trati předvídatelný a bezpečný nejen vůči sobě, ale i ostatním účastníkům. Právě bezpečnost a plynulost našich akcí je pro nás prioritou. V neposlední řadě je jízda dveřmi napřed návykově zábavná!

Jelikož v Sosnové je situace velmi napjatá, bylo na čase podívat se po alternativě!

Bylo pro nás tedy důležité udržet v našem kalendáři trackdays a eventy zaměřené na trénink driftu. Jelikož v Sosnové je situace velmi napjatá a smykovat se může jen za specifických podmínek, bylo na čase podívat se po alternativě. Osobně jsme vyzkoušeli všechny tratě, polygony a plochy v rozumné dojezdové vzdálenosti od Prahy. Jako nejefektivnější jsme vyhodnotili polygon Wachauring nedaleko rakouského města Melk, které patří do světového dědictví UNESCO.

Proč právě Wachauring? Cesta z Prahy nebo většiny koutů Česka trvá v rozmezí 3–4 hodin. Jihočeští řidiči mají tento polygon doslova za kopcem. Cesta od rakouských hranic je navíc právě díky kopcovitém terénu a docela prudkému klesání k řece Dunaji velmi zábavná a vizuálně zajímavá. Doporučujeme zvolit například silnici č. 217 nebo č. L7189. To nejdůležitější pochopitelně najdete v cílové destinaci. Samotný polygon má totiž hned několik zásadních parametrů, díky kterým u nás získává body ve srovnání s tuzemskými možnostmi.

Třešničkou na dortu jsou potom poměrně výrazná převýšení!

Trať je kompletně celá kropená. To je velký rozdíl oproti Sosnové, kde je možnost jen lokální v několika pasážích, a navíc není technologie kropení vždy dostupná. Polygon v Mostě kropený není vůbec a brněnský polygon nabízí podobnou možnost, ale zase je limitovaný šířkou technických pasáží, které jsou poměrně řidičsky náročné pro začátečníky a mohou být nebezpečné. Dalším bonusem Wachauringu je rozmanitost a členitost trati. Můžeš se tedy těšit na hodně rychlé úseky, které se projíždějí na vytočený třetí rychlostní stupeň v rychlostech hodně přes 100 km/h, nebo naopak na velmi technické pasáže ideální pro trénink přehozů v nekonečném smyku. Třešničkou na dortu jsou potom poměrně výrazná převýšení. Dveřmi napřed se tedy svezeš z kopce i do kopce, což je senzační trénink pro práci s hmotností auta.

Vzhledem k lokaci severního Rakouska se můžeš těšit také na špičkové a udržované zázemí, profesionální přístup personálu a traťových komisařů nebo funkčnost všech zařízení, jako je například klíčové kropení, díky kterému není smykování nijak náročné pro pneumatiky.

Chceš také zažít skvělou přetáčivou zábavu a naučit se ovládat svoje auto pod dohledem našich instruktorů? Nezapomeň sledovat náš kalendář akcí nebo nás kontaktuj pro individuální výuku. Těšíme se na tebe!