BLOG

Zkušenosti a zážitky jsou k nezaplacení. Na našem blogu se s Vámi dělíme o naše zkušenosti nejen z okruhů, ale také z dílny. Péče o výkonný vůz vyžaduje při jeho plném nasazení zcela jiný přístup servisu. Proto věnujeme pozornost pravidelným příspěvkům na téma údržby při sportovním použití. Rovněž na základě našich mnohaletých zkušeností doporučujeme, jaké úpravy nebo performance komponenty dávají smysl, a které jsou naopak vyhozené peníze. Máte raději okreskovou zábavu než závodní okruh? I na Vás myslíme a píšeme o těch nejlepších řidičských silnících jaké známe. Rádi se s Vámi dělíme i o zážitky se sportovními vozy, které nás zaujmou svým charakterem.

Jak používat závodní brzdové komponenty

Jak používat závodní brzdové komponenty

Téma brzd jsme již několikrát probírali. Tentokrát navážeme na předchozí příspěvky a zaměříme se na použití závodních komponentů. Každý, kdo to se sportovní jízdou myslí vážně, dříve nebo později narazí na limity sériových brzd, které nejsou ani u těch nejsportovnějších variant vozů navrženy tak aby vydržely několik kol na závodní trati…

Upravujeme MX-5 ND – díl druhý

Upravujeme MX-5 ND – díl druhý

Pro naše účely potřebovala MX-5 v první řade zpevnit karoserii. Tento krok pro úspěšné fungování otevřené karoserie popisujeme v prvním díle. Během výběru a objednávání dalších komponentů pro vylepšení jízdních vlastností malého roadsteru nás napadla zábavná myšlenka. Zajet čas na mosteckém okruhu pod dvě minuty se sériovým motorem…

Subaru WRX STI – druhý pohled

Subaru WRX STI – druhý pohled

Dnešek jsem začal s Meganem Trophy, pokračoval v Subaru BRZ a přepravil se přes půl republiky v STI. Je přínosné porovnat etalony svých koncepcí hned v jeden den. Faceliftované Subaru STI jsme testovali již minulou zimu. A dávno víme, že tohle auto není radost na první dojem…

Mazda MX-5 ND – moderní návrat ke kořenům

Mazda MX-5 ND – moderní návrat ke kořenům

Maličký roadster MX-5 vyrábí Mazda od 90.let a již v první generace označovaná NA se stala kultovním vozem, který dodnes mnozí fanoušci považují za nejlepší ze všech generací. Současná čtvrtá generace s označením ND si ovšem zaslouží pozornost hned z několika důvodů…

Upravujeme MX-5 ND – díl první

Upravujeme MX-5 ND – díl první

Původně jsme Mazdu chtěli vzít k úpravci BBR GTi do Velké Británie a zvýšit výkon na 200 atmosférických koní. Jenže tím bychom přiznali „nízký“ výkon MX-5, což není pravda. Tohle auto při správném zacházení rozhodně není pomalé ba naopak, je tak akorát rychlé na české okresky…

První dojmy z Alpine A110

První dojmy z Alpine A110

Pokračujíc v pomyslných šlépějích vozů Fiat 500 a Mini se i nová Alpine A110 odkazuje na svého úspěšného historického předchůdce. Ikonickou A110 Berlinette z 60.let, která sbírala ceny z rally, kde se jen dalo. Oživená automobilka Alpine ale zašla trochu dále a u nového modelu A110 neřešila pouze styl.

Jak připravit auto na trackday

Jak připravit auto na trackday

V jednom z našich starších článků jsme se zaměřili na výběr toho správného ojetého auta na okresky i občasné trénování na závodní dráze. Ovšem koupí vozu vše jen začíná. Jestli to s ježděním myslíte vážně, je nutné zaměřit se alespoň na několik základních opatření, aby sportovní jízda byla zábavná ale také bezpečná. Vaším hlavním nepřítelem na trati bude teplo…

Lexus LC500 h a BMW i8 – zábava blízké budoucnosti?

Lexus LC500 h a BMW i8 – zábava blízké budoucnosti?

Japonský Lexus po dlouhých letech vstoupil do kategorie stylových hybridních GT, kterou pomyslně založilo BMW se svým futuristickým modelem i8. Jsou to tak tedy dva jediní konkurenti ve své vlastní třídě. Podobná myšlenka, podobná cílová skupina, podobná cena, přesto ale naprosto rozdílný přístup. Lexus přichází s tradičnější koncepcí vpředu uloženého atmosférického šestiválce, dopovaného malým…

Dostupné trackday auto – jak správně vybrat?

Dostupné trackday auto – jak správně vybrat?

K zábavné jízdě nestačí jen správná silnice nebo okruh. Tím co určuje zábavu, je hlavně dobře fungující vůz a naše řidičské schopnosti. Proto se při výběru svého nového auta na zábavu nezaměřujte jen na image a výkon motoru. Dnes se podíváme na auta okolo 250 tisíc korun, která jsou jednak zábavná ale hlavně svého řidiče motivují ke zlepšení řidičských schopností…

Subaru WRX STI – mechanická zábava

Subaru WRX STI – mechanická zábava

Neexistuje snad nadšenec do aut, který by neznal zkratku STI od Subaru. Za těch několik generací oblíbených čtyřkolek, které pověstně vydrží hrubé zacházení na okreskách si Subaru vybudovalo image „rallye“ auto pro nadšené řidiče. Úspěchy produkčních a v dřívějších letech i WRC vozů jen toto posilují a dotváří auru legendárního vozu. Jak je tomu u nejnovější generace s pokrokovým elektronicky…

Alfa Romeo 4C Spider – tohle není auto pro pozéry!

Alfa Romeo 4C Spider – tohle není auto pro pozéry!

Italská automobilka Alfa Romeo přišla v roce 2013 na trh s opravdu přelomovým vozem vyrobeným převážně z karbonu za cenu vybaveného Audi TT. Lehoučké kupé s jasným zaměřením na řidiče a maximální jízdní zážitky, po kterých alespoň slovem tolik lidí prahne. Přesto ji na silnici ani okruhu téměř nepotkáte. Je tak špatným autem nebo nemá dostatek image?

Nissan 370Z NISMO – NISSAN MOTORSPORT

Nissan 370Z NISMO – NISSAN MOTORSPORT

Japonské zadokolky máme obzvláště rádi a proto jsem nemohli nechat bez povšimnutí faceliftovaný Nissan 370Z NISMO. Na papíře má navíc ideální předpoklady k velkolepé zábavě. Vysokootáčkový atmosférický motor, samosvorný diferenciál, pořádné brzdy a spoustu motorsportem prověřených komponent od divize NISMO, spolupracující s Nissanem již od roku 1984…