Okruhový den s corners.cz

18.10.2020

Akcí na závodních tratích, neboli trackdays, pořádáme během roku celou řadu. Náš kalendář je plný v létě i zimě. Přesto pro nás není pořádání akcí rutinou, ale naopak zábavou a motivací stále se zlepšovat. Sami jsme totiž nadšenci do aut a motorsportu. Proto přesně víme, co naši zákazníci očekávají. Trackdays organizujeme tak, jako bychom je dělali pro sebe. Co to znamená?

Z vlastní zkušenosti moc dobře víme, co nadšený řidič a majitel sportovního auta očekává od jízdy na závodní trati. Ano, je to zážitek, adrenalin, využití potenciálu auta a zdokonalení řidičských dovedností. My ale myslíme i trochu dál, a proto nabízíme celou řadu nástrojů zjednodušujících registraci, orientaci na našich akcích a informovanost všech účastníků. Cílem všech těchto nástrojů, které si postupně představíme, je jednoduchost a přehlednost pro naše zákazníky. Ti se tak mohou maximálně soustředit na sebe a hlavně na ježdění. To je přece ten hlavní důvod, proč na trackdays jezdíme. Pojďme si projít naši firemní filozofii formou jednoduchých otázek, které vám postupně představí všechny naše hodnoty.

Na všech našich akcích je zkušený tým, který vám velmi rád poradí.

Co když jsem ještě nebyl na okruhu?

K jízdě na okruhu je dobré přistupovat s jistým respektem. Rozhodně ale není čeho se bát. Pro začátek je dobré zvolit jednoduché okruhy, jako je Sosnová nebo Most. Pokud jedete na okruh úplně poprvé, určitě se nestyďte a zeptejte se na jakékoliv otázky našeho týmu ještě před akcí nebo klidně i v boxech během okruhového dne. Určitě je lepší se předem na vše informovat, než zmatkovat na trati. Před každou naší akcí navíc dostanete email a PDF soubor, dostupný ve vašem účtu na webu corners.cz. Obsahuje všechny důležité informace o akci i samotném okruhu. Tyto informace, které naši zákazníci dostávají, zastupují do jisté míry klasickou zdlouhavou rozpravu v den akce. Obsahuje ale mnohem více informací, které si můžete přečíst v klidu domova a opakovaně se k nim vracet. Nemusíte se tak bát, že vám něco unikne, například při pozdějším příjezdu na akci.

Na všech našich akcích je navíc zkušený tým, který vám velmi rád poradí, jak s řidičskými technikami, tak nastavením auta pro jízdu na závodním okruhu. Můžete si také rezervovat vlastního instruktora, který se bude věnovat jen vám. Je to nejefektivnější a nejrychlejší způsob, jak pochopit základy i pokročilé techniky jízdy na závodním okruhu. Určitě tuto možnost doporučujeme všem nováčkům. Zvyšuje to nejen bezpečnost, ale i zábavu za volantem. Čím sebevědoměji a zkušeněji řídíte, tím více si jízdu užijete.

Kolik času strávím na trati?

Naše akce jsou v první řadě o ježdění. Děláme vše proto, aby registrace, rozprava a veškeré administrativní kroky proběhly online ještě před konáním akce. Po příjezdu na akci se tak stačí ohlásit v boxech u našeho týmu, vylepit samolepku na čelní sklo, sloužící jako vstupenka, a rovnou vyrazit na trať. Žádné zdržování podepisováním, žádné čekání na zdlouhavou rozpravu, žádné zdržování ve frontě. Jen čisté ježdění. Nevadí, ani když nepřijedete na čas kvůli komplikacím po cestě. Stačí opět kontaktovat po příjezdu náš tým v boxech a následně vyrazit na trať.

Maximum času stráveného jízdou je pro nás priorita. Když naše akce začínají v 9:00 tak na trať najíždíte v 9:00! To stejné platí pro ukončení akce. Žádné dřívější stahování aut z okruhu 10 minut před ukončením akce. Jedinou výjimkou je pauza na oběd u celodenních akcí nebo červená vlajka při nehodě. Jediné, co nedokážeme garantovat je počasí. Mlhy nebo husté sněžení mohou posunout zahájení akce nebo ji odsunout na jiný, vhodnější termín.

Kolik aut jezdí na trati?

Nízký počet vozů na trati je pro nás velkou prioritou. Proto mají všechny naše akce limitovaný počet účastníků. Cílem je minimalizovat provoz a zamezit čekání při vjezdu na trať. Například pro Autodrom Most máme většinou stanoven limit 10 vozů na trati a pro větší a širší Autodrom Brno 15 vozů.

Nemusíte se obávat ani omezujících stintů. Zkrátka si můžete jezdit dle libosti. Doporučujeme však pauzu po přibližně 15 minutách jízdy. To hned ze dvou důvodů. Prvním je snižující se koncentrace řidiče po delší době strávené na trati a zadruhé prevence před přetěžováním techniky. I ty nejsportovnější auta, jako Porsche GT3 RS, jsou stále silniční auta a nejsou stavěna na dlouhodobou zátěž na závodním okruhu. Proto doporučujeme vychladit sebe i auto a občerstvit se v boxech před každou další jízdou.

Opotřebení auta je úměrné vašemu jízdnímu stylu a podmínkám na trati.

Potřebuji sportovní auto?

Pro první zkušenost s jízdou na závodní trati vysloveně nepotřebujete sportovní auto. Pro seznámení s tratí nebo obecně průběhem našich akcí vám postačí klasické auto v dobrém technickém stavu. Jestli si ale chcete ježdění užít naplno, určitě doporučujeme přijet klidně i s méně výkonným, ale sportovně orientovaným autem. Zážitek bude nesrovnatelně lepší. 

Můžete také využít možnosti pronájmu závodních aut. Například v Mostě máme k dispozici závodní Octavii Cup, která dokáže zajet na mosteckém okruhu čas pod 1:50. Nejširší možnosti pronájmu jsou na okruzích Nürburgring a Ascari, kde na výběr z vozů všech myslitelných kategorií. 

Jak se mám připravit na trackday?

Příprava na tracky není nijak složitá. Určitě doporučujeme zvolit pohodlné oblečení a vhodnou obuv. Ideální jsou závodní boty s tenkou podrážkou. Modely bez FIA homologace se dají pořídit za velmi rozumné peníze. Bezpečnostní přilba je naším doporučením a na některých tratích jako je Autodrom Brno dokonce podmínkou. Vždy prosím kontrolujte požadavky akce během registrace, kde uvádíme potřebné vybavení pro daný trakcday. 

Nezapomeňte také na kontrolu svého auta. To musí být pro jízdu na závodní trati v perfektním technickém stavu. Pozornost věnujte hlavně možnému uniku provozních kapalin, opotřebení pneumatik a brzdových komponentů. Jestli mají vaše brzdové destičky méně než 50% životnosti, určitě vám celý den na okruhu nevydrží. Před samotným vjezdem na trať překontrolujte tlak v pneumatikách a dotažení šroubů kol. Jestliže nemáte tlakoměr ani momentový klíč požádejte o pomoc náš tým v hlavním boxu. 

Během dne na okruhu kontrolujte stav paliva. Možná to zní jako jasná věc, ale může se stát, že v zápalu ježdění zapomenete sledovat ukazatel hladiny paliva. Některá auta, jako například současný Civic Typer R, jsou náchylná na nízkou hladinu, kdy se v rychle projížděných zatáčkách benzín odlévá a motor může skočit do nouzového stavu. Většina velkých závodních tratí má čerpací stanicí přímo v areálu. 

Nezničím si auto?

Opotřebení vašeho auta je úměrné vašemu jízdnímu stylu. Při rychlé, ale čisté jízdě a pravidelném chlazení, se nemusíte bát nijak dramatického opotřebení. Na životnost pneumatik má také velký vliv již několikrát zmíněný tlak. Udržujte jej se zahřátými pneumatikami okolo 2,2 baru. Například na Autodromu Most nejvíce trpí brzdy. Proto vynechávejte cílovou rovinku a využívejte ji k chlazení. V případě, že zkoušíte jízdu na čas, dejte si dvě nebo tři ostrá kola a potom dvě kola chlaďte klidnou jízdou ideálně bez brždění. 

Kontrolujte také teplotu oleje. Celá řada majitelů například Subaru BRZ a Toyoty GT86 panikaří, když jim ukazatel vystoupá na 130 stupňů. Není třeba se ničeho bát, je to prakticky běžná teplota při takové zátěži. Jakmile ale výrazně překročí hranici 130 stupňů je něco v nepořádku. Určitě doporučujeme po celodenním ježdění na okruhu vyměnit jak motorový olej, tak brzdovou kapalinu. Jestli jedete jen na odpolední Sosnovu a najedete 100 kilometrů, není to určitě podmínkou. 

Jaký okruh si mám vybrat?

Okruh je dobré vybírat podle aktuálních zkušeností i auta, se kterým pojedete. Jako ideální start do světa trackdays jsou okruhy Sosnová nebo Most. Oba jsou velmi snadno zapamatovatelné a bezpečné. Sosnová je hodně pomalá a v případě nehody jde spíše jen o pomačkané plechy. Most je sice výrazně rychlejší ale zase nabídne dostatečné únikové zóny. 

Pro první seznámí s tratí a technikou okruhového jezdění doporučujeme využít služeb našich instruktorů. Neudělají z vás za jeden den závodního jezdce, ale naučíte se jezdit plynule, bezpečně a odbouráte zažité zlozvyky. Jedna hodina s instruktorem vás obohatí o informace a zkušenosti, které byste bez něj získávali mnohem déle a náročněji.

Můžu si vzít doprovod?

Doprovod nebo spolujezdec určitě není překážkou. Stejně tak druhý řidič. Je však potřeba během nákupu vstupenky vyplnit, zda s vámi druhý řidič nebo spolujezdec pojede. Není to podmínkou všech akcí jen u vybraných podle konkrétně plánovaného harmonogramu. Je s tím spojené online vyplnění prohlášení i pro druhého řidiče nebo navýšení počtu osob pro catering. 

Pro začátečníky nebo milovníky driftu pořádáme alespoň jednou měsíčně akce v Sosnové. Pro majitele sportovních aut všech koncepcí i úrovně řidičských zkušeností nabízíme pravidelně Autodrom Most nebo Automotodrom Brno.

Kolik zaplatím?

Ceny vstupenek na trackday jsou závislé na zvolném okruhu, termínu a limitu účastníků. Stejně tak se mohou lišit ceny za instruktory nebo kurzy sportovní jízdy. Děláme maximum pro to, abychom nabízeli akce pro co nejširší skupinu zákazníků. Pro začátečníky nebo milovníky driftu máme pravidelně alespoň jednou měsíčně akce v Sosnové nebo zasněženém Lungau, pro majitele sportovních aut všech koncepcí i úrovní řidičských zkušeností jezdíme tratě jako Autodrom Most nebo Autodrom Brno a pro opravdové nadšence a zkušenější řidiče organizujeme individuální akce na Nürburgringu a dalších evropských tratích.  

Jak se mám registrovat?

Registrace na naše akce je velmi jednoduchá. Proběhne vlastně automaticky při nákupu vstupenky konkrétní akce. Platíte kartou, jak jste zvyklí z klasických internetových obchodů. Po nákupu automaticky obdržíte do své emailové schránky potvrzení s fakturou. 

Nákup na místě v den konání akce není možný! Striktně dodržujeme stanovený limit účastníků tak aby si každý skvěle zajezdil

Jaké mám koupit pneumatiky a brzdy?

Téma úprav sportovních vozů je opravdu hodně široké a prakticky na žádnou otázku nejde odpovědět zcela obecně. Proto i ty nejmenší drobnosti řešíme se zákazníkem individuálně. Chcete lepší pneumatiky, výkonnější brzdy nebo schopnější tlumiče? Rádi poradíme co, kde a jak vybrat nebo nainstalovat. Obecně se však držíme pravidla „Neupravuj a trénuj“. Většina současných sportovních vozů je již z fabriky nastavena velmi dobře. Když už úpravy, tak se rozhodně vyplatí komplexně zamyslet nad použitím a jízdním stylem.