NOVINKY NA OKRUHU V BRNĚ

03.08.2025

V sezoně 2025 se do Brna po dlouhé době vrací MotoGP. Super zpráva pro milovníky absolutního vrcholu jednostopých strojů. Pro nás skvělá zpráva, protože dostaneme zásadně vylepšený závodní okruh pro trackdays.

V Česku máme pouze dva skutečné závodní okruhy. Náš domácí Autodrom Most, který milujeme pro jeho technický charakter a stále se zlepšující areál. Každý rok se těšíme z klíčových inovací pro rychlejší, bezpečnější a zábavnější sportovní svezení.

Druhým a největším závodním okruhem u nás je Automotodrom Brno s délkou 5 403,19 m a celkem 14 zatáčkami. Tato trať je výrazně širší a rychlejší než v Mostě. Vyhovuje tak i hodně výkonným autům nebo vysloveně závodním speciálům. Brno je zajímavé hlavně na mokru, kdy jsou na řidiče kladeny velké nároky při hledání limitu přilnavosti v rychlých a dlouhých zatáčkách. Driftování je sice v Brně zakázané, stejně jako na jiných tratích, ale malý powerslide za deštivého dne rozhodně nikoho neurazí.

Pro sezonu 2025 prošel brněnský Masarykův okruh celou řadou změn a inovací. Nejvýznamnější novinkou bude zbrusu nový povrch na celé trati. „Aktuálně pokládáme finální vrstvu a blížíme se tak úspěšnému finále. Chceme, aby byl okruh před návratem MotoGP ve stoprocentní kondici. Rekonstrukce je odhadovaná na 180 milionů korun a jde o nejnákladnější revitalizaci od otevření okruhu v roce 1987,“ poznamenal tiskový mluvčí Automotodromu Brno Petr Boháč. 

Upravovaly se i únikové zóny a obrubníky!

Kromě nového povrchu přispívá k bezpečnosti závodníků a hobby jezdců i devatenáct nových LED signalizačních panelů, které během závodu doplňují vlajkovou komunikaci a dosud u trati chyběly. „Upravovaly se i únikové zóny a obrubníky. Rekonstrukce se týká i areálu samotného, řešíme renovaci sociálních zařízení, tribun, parkovacích ploch a částečně i řídící věže. K otevření okruhu by mělo dojít ve druhé polovině května a do termínu Velké ceny bude ve stoprocentní kondici,“ doplnil Boháč.

Tyto světelné cedule již známe i z Autodromu Most nebo také naší oblíbené Nordschleife na Nürburgringu. Jde o výrazně přehlednější a efektivnější řešení, než jsou klasické barevné vlajky. Ty se však stále používají během závodu v kombinaci se světelnými tabulemi. Během trackdays a volných jízd jsou však aktivní pouze zmíněné tabule. Význam všech značení a barev se vždy dozvíte během rozpravy před zahájením každé naší akce.

Máme radost, že tratě v Brně, Mostě, a dokonce konečně i volitelně kropený polygon Driving Camp Autodrom Sosnová jsou každým rokem bezpečnější a modernější. Investice do rekonstrukcí jsou často skutečně astronomické, o to více je rozumné respektovat a dodržovat pravidla jednotlivých areálů, která jsou z pohledů řidiči často nelogická. Všechny tratě v Česku totiž bojují s celou řadou komplikací, ke kterým patří například často řešené hlukové limity.