CORNERS ROADS – LIPNO

07.07.2021

Skvělou zábavu za volantem si můžete užit i mimo závodní okruh. Stačí zkombinovat to správné sportovní auto s ideální silnicí. V našem seriálu CORNERS ROADS se dozvíte, kam vyrazit za skvělými zážitky a kde najdete nejlepší silnice v ČR i Evropě. Vybíráme jen ty nejlepší řidičské silnice, na které se pravidelně vracíme.

Jižní Čechy jsou plné zajímavých cest. Hlavně příhraniční oblasti nejsou příliš osídleny a malé vesnice spojují často jen pět metrů široké silnice. Trochu severozápadněji se úzké okresky klikatí v zalesněných šumavských kopcích díky čemuž mají zábavný profil. Zároveň jsou zárukou nádherných scenérií v člověkem příliš nezdevastované krajině. Tentokrát jsme vyrazili do zdejšího kraje zmapovat okolí vodní nádrže Lipno. Největší českou vodní plochu asi není třeba nijak dlouze představovat, proto se rovnou zaměřme na samotnou trasu. Ta udělá radost hlavně majitelům roadsterů a kabrioletů. Je plná krásných výhledů do krajiny, zajímavých silnic s minimem provozu a vzhledem k občasnému průjezdu turistickými oblastmi se k ní hodí volnější tempo ideální právě pro auta bez střechy.

Start v Českém Krumlově

Začínáme v Českém Krumlově silnicí č. 157, nebo kdo pojede podle navigace tak v ulici Kaplická směrem na Drahoslavice. Po výjezdu z Krumlova nepřehlédněte hned první odbočku doprava na zmíněné Drahoslavice a vedlejší silnici č. 1572. První úsek ve stoupání je plný na sebe navazujících zatáček. Následuje rychlý úsek v okolí Přídolí, který postupně začne klesat do Zahořánek, v jejichž okolí je několik zábavných serpentin ve smrkovém lese. V obci Omlenice pokračujte rovně přes Bijanov do Nažidel. Na křižovatce s hlavní silnicí č. E55 odbočte doprava směr Dolní Dvořiště, v jehož blízkosti opět sjedete na skvělou silnici č. 163 směrem na Rybník. Je o něco širší a rychlejší, než první úsek, ale zatáčky jsou hodně přehledné. Bezpečně v nich můžete využívat celou šířku silnice pro správnou stopu.

Asi po pěti kilometrech nepřehlédněte odbočku doprava na silnici č. 160 směr Rožmberk nad Vltavou. Několik rychlých kilometrů lemujících Vltavu je sice hodně zábavných, ale myslete na cyklisty a další turisty, kterých je na tomto úseku nespočet. V Rožmberku odbočte doleva přes most po silnici č. 1602 směr Malšín. Silnice je rázem široká tak akorát na jedno auto a vede přes kopcovité pastviny prakticky bez lidí a provozu. Po levé straně jsou v dálce vidět vrcholky nad přehradou Lipno. Poznáte je podle nepřehlédnutelné dřevěné stavby, která slouží jako stezka v koruně stromů. Nás ale zajímá blížící se úsek po průjezdu osadou Malšín. Stále hodně úzká silnice se zábavně klikatí lesem, přičemž některé zatáčky jsou zpestřeny docela ostrými horizonty. Vlastně si říkám, proč tudy sakra nevede jedna z rychlostních zkoušek Rallye Český Krumlov?!

Hodně úzká silnice se zábavně klikatí lesem a je plná ostrých horizontů.

Směrem na jih

Tato výborná okreska vás dovede až do Frymburku, kde nezapomeňte odbočit doprava na silnici č. 163 směrem na Milnou a Černé v Pošumaví. Je to hodně zajímavý úsek, ale musíte mít štěstí na snesitelný provoz. Ideální je tedy vyrazit mimo hlavní letní sezónu. V Černé v Pošumaví na hlavní křižovatce odbočte doprava na silnici č. 1638 směrem na Bližnou a rakouské hranice. Cesta za hranice má jeden docela zábavný háček. Musíte se přes Lipno dostat zdejším přívozem. Je to sice drobné zdržení ale rozhodně to přidá na atmosféře této výletní trasy.

Po přejezdu státních hranic vás čeká několik kilometrů po rakouských silnicích. Projedete městečka Aigen im Mühlkreis a Uhlichsberg, ve kterém se odbočuje doprava směrem na další hraniční přechod Rotbach. Celá trasa po rakouské straně je v docela vysokých kopcích se skvělým výhledem do krajiny. Nicméně česká strana je o něco zajímavější. Po přejezdu hranic vede velmi úzká cesta odlehlou krajinou s močály a vřesovišti. Během prvních několika kilometrů jen zřídkakdy někoho potkáte. Silnice č. 1634 vedoucí přes Přední Zvonkovou, Bližší Lhotu až do Želnavy má prakticky po celé trase úplně nový povrch.

V Želnavě odbočte doprava na hlavní silnici č. 39 zpět směrem na Černé v Pošumaví. Širší silnice kombinuje rychlé i pomalejší zatáčky, které jsou občas zábavně klopené nebo v klesání. Z Černého v Pošumaví se po stejné silnici dá pokračovat až do Krumlova. Kdo dává přednost raději odlehlejším trasám s menším provozem, může sjet na silnici č. 15911 a do Krumlova dojet po prakticky opuštěné okresce přes vesnice Mezipotočí, Slavkov a městečko Větrní, odkud trasa pokračuje při řece Vltavě přímo do Krumlova.

Profil: Převážně rychlé zatáčky kombinuje několik technických úseků
Povrch: 80 % kvalitní nebo nový asfalt, 20 % nekvalitní povrch s výmoly
Délka: 86 km
Vhodné auto: Trasa je zábavná v autech s pohonem zadních i předních kol