CORNERS ROADS – KRKONOŠE Z DRUHÉ STRANY

14.04.2023
Skvělou zábavu za volantem si můžete užít i mimo závodní okruh. Stačí zkombinovat to správné sportovní auto s ideální silnicí. V našem seriálu CORNERS ROADS se dozvíte, kam vyrazit za skvělými zážitky a kde najdete nejlepší silnice v ČR i Evropě. Vybíráme jen ty nejlepší řidičské silnice, na které se pravidelně vracíme.

Krkonoše jsou zárukou dobrého svezení hlavně v zimě. Na většině území se nepoužívá chemický posyp a ideálním zimních podmínkám nahrává i relativně vysoká nadmořská výška. Stačí tedy v podvečer nebo brzdy ráno vyrazit na čerstvě zasněžené okresky a o zábavu je postaráno. V letních měsících už je situace trochu náročnější. Sníh totiž zakryje většinu nerovností nekvalitních silnic. Vybrat proto dobrou trasu pro svezení i mimo zimní sezonu není snadné. Jsou však místa, pro která se vyplatí vyrazit až na česko-polské hranice a často i kousek za ně.

Za polskými hranicemi to bohužel s kvalitou asfaltu není o nic lepší než u nás. Většina této trasy naštěstí vede po velmi slušném a často i novém povrchu. K nejlepším úsekům bezesporu patří hned první kilometry za hranicemi na silnici č.387. Je to skvělá kombinace rychlý úseků a ostrých vracáku téměř bez rovinek.

Polská strana Krkonoš je plná zábavných zatáček

Další zábavná část je mezi Jarkowicemi a Kowary. O něco širší silnice č.369 s několika přehlednými vacáky dostala nedávno nový povrch a pro zpestření z ní můžete odbočit na silnici č.368 vedoucí na státní hranice a Českou Úpu. Tento úsek je naopak extrémně úzký a často nepřehledný. Nicméně profil této silnice stojí alespoň za vyzkoušení.

 

Stačí vyrazit jen těsně za hranice

Hlavní trasa pokračuje silnicí č.366 směrem na Piechowice, kde se napojí na hlavní tah E65 vedoucí až i českým hranicím směrem na Harrachov. Téměř 20 kilometrů senzačních zatáček si užijete hlavně v autech s pohonem zadních kol. Na mokru extrémně kluzký povrch a široké vracáky dávají prostor přetáčivým výjezdům. Dávejte ale pozor na výběr správního termínu. Rozhodně nedoporučujeme tento úsek navštěvovat v hlavních turistických sezonách a o víkendech. Provoz je opravdu enormní.

Profil: Převážně úzké a klikaté úseky s několika rychlými pasážemi
Povrch: 70 % kvalitní nebo nový asfalt, 30 % nekvalitní povrch s výmoly
Délka: 160 km
Vhodné auto: Trasa je zábavná hlavně v autech s pohonem zadních kol