CORNERS ROADS – PLZEŇSKÝ KRAJ

02.03.2023
Skvělou zábavu za volantem si můžete užít i mimo závodní okruh. Stačí zkombinovat to správné sportovní auto s ideální silnicí. V našem seriálu CORNERS ROADS se dozvíte, kam vyrazit za skvělými zážitky a kde najdete nejlepší silnice v ČR i Evropě. Vybíráme jen ty nejlepší řidičské silnice, na které se pravidelně vracíme.

Plzeňský kraj je doslova plný senzačních cest s často dokonalým povrchem. Těm nejlepším úsekům se věnujeme jednotlivě v našem seriálu CORNERS ROADS a neustále přidáváme nová zajímavá místa. Tento článek zaměřený na ty nejznámější úseky jde navázat jako jednodenní okruh. Pro podrobnější zmapování jsme jej rozdělili do dvou částí přičemž ta první vede z Plzně do Konstantinových lázní přes Nepomuk a Sušici.

Rychlé zatáčky, horizonty a technické pasáže na vás čekají jižně od Nepomuku v okolí Soběsuk a hlavně Brodu na silnici č.187. Cesta pokračuje přes Srní, Prášily a Běšiny zpět do Železné rudy po hlavním tahu z Klatov na česko-německé hranice. Známá, ale senzační cesta je dokonalá i pro hodně výkonná auta.

Ze Železné rudy se můžete vydat až do Německa k velkému Javoru nebo rovnou do Nýrska přes Babylon do Bělé nad Radbuzou. Tyto cesty jsou jedny z nejlepších v celém Plzeňském kraji. Nejen že mají kvalitní povrch, ale hlavně opravdu zábavný profil. Jde z nich navíc sjet na vedlejší ještě užší a zajímavé úseky. Ty už však mají náročnější povrch.

To nejlepší z Plzeňského kraje.

Druhá trasa pokračuje z Konstantinových lázní směrem na severovýchod přes Úněšov, Koryta a Kačerov zpět do Plzně. Odlišný profil silnic od těch šumavských v česko-německém pohraničí má také své kouzlo. Překvapením je hlavně minimální doprava v okolí Kačerova, kde jsou senzační technické pasáže. Skvěle se tady svezete ve sportovní předokolce nebo lehké zadokolce jako je Toyota GR86. Navíc můžete zajet ještě kousek na výhod přes Kozojedy do Křivoklátských lesů, kde najdete hned několik skvělých silnic.

 

Profil: Převážně technické pasáže s několika rychlými úseky
Povrch: 70 % kvalitní nebo nový asfalt, 30 % nekvalitní povrch s výmoly
Délka: 345 km
Vhodné auto: Trasa je zábavná v autech s pohonem zadních i předních kol