CORNERS ROADS – Katalánsko

22.05.2022
Skvělou zábavu za volantem si můžete užít i mimo závodní okruh. Stačí zkombinovat to správné sportovní auto s ideální silnicí. V našem seriálu CORNERS ROADS se dozvíte, kam vyrazit za skvělými zážitky a kde najdete nejlepší silnice v ČR i Evropě. Vybíráme jen ty nejlepší řidičské silnice, na které se pravidelně vracíme.
Katalánsko je mezi řidiči sportovních aut proslulé horskými silnicemi s dokonale hladkým asfaltem. Ten je svým složením podle některých dokonce podobný tomu, který se používá na závodních okruzích. Klikatých okresek v horách západně od měst Tarragona a Barcelona je celá řada. Některé jsou ale speciálnější než ostatní. Jednou ročně po nich totiž vedou rychlostní zkoušky mistrovství světa Rally Catalunya.
Tyto horské úseky daleko od pobřeží s výrazným převýšením, slepými zatáčkami a nehostinnými krajnicemi vyžadují opravdu přesně vedené auto. Hluboké příkopy jsou plné ostrých kamenů a i samotný okraj asfaltu je pro sériové pneumatiky sportovních aut velmi nebezpečný. Proražení pneumatiky tedy není na těchto jinak dokonale hladkých silnicích nic těžkého.
Asfalt zde je svým složením podle některých dokonce podobný tomu, který se používá na závodních okruzích.
Vybrat tu nejlepší silnici z téměř nevyčerpatelného seznamu je prakticky nereálné. Není ani jednoduché všechny projet natož vyhodnotit tu nejlepší trasu. K těm nejzajímavějším ale bezesporu patří trasa z vesnice El Masroig do La Bisbal de Falset. Největší část trasy vede po silnici číslo T-730, po která se proslavila právě během soutěží světového šampionátu rallye.
Největší část trasy vede po silnici číslo T-730, po která se proslavila právě během soutěží světového šampionátu rallye.

Začátek trasy v údolí vedoucí přes řeku riu de Siurana je složený z převážné rychlých na sebe navazujících zatáček po relativně široké silnici se středovou čárou. Ta se v okolí El Molar začíná s postupným stoupáním zužovat. Pořád se ale bez problému vyhnete s protijedoucími auty. Těch je na celé trase hlavně v okolí La Figuera opravdu minimum. Právě dokonalý asfalt a téměř nulový provoz jsou největší lákadla zdejších okresek. Výhodou je, že stoupání do kopců není složené jen z neustále se opakujících vracáků, ale neustále se mění i poloměr a klopení zatáček. Skvěle se tedy svezete i s kompaktní předokolkou a určitě nepotřebuje pouze výkonnou driftující zadokolku jako například v alpských pasech.

 

Profil: Převážně pomalé úseky s ostrými vracáky

Povrch: 100 % kvalitní nebo nový asfalt prakticky bez nerovností

Délka: 30 km

Vhodné auto: Ideálně kompaktní roadster nebo hothatch