corners roads – Krušné hory

9. 6. 2020

Skvělou zábavu za volantem si můžete užit i mimo závodní okruh. Stačí zkombinovat to správné sportovní auto s ideální silnicí. V našem seriálu CORNERS ROADS se dozvíte, kam vyrazit za skvělými zážitky a kde najdete nejlepší silnice v ČR i Evropě. Vybíráme jen ty nejlepší řidičské silnice, na které se pravidelně vracíme.

Krušnohorské silnice mají hned několik výhod. Většinou jsou ideálně úzké, plné zatáček v kopcovitém terénu a v tom správném ročním období navíc téměř bez provozu. Nabídnou celou řadu kombinací i tras. Dnes se podíváme na jednu z těch nejméně známých. Vede přes rozlehlá rašeliniště v téměř zapomenutých oblastech.

Tato trasa začíná i končí v osadě Ryžovna nedaleko Božího Daru. První část vedoucí po silnici č. 2196 přes Luhy a Potůčky je opravdu extrémně úzká. Nečekejte ale žádné prudké vracáky. Rovinatý úsek postupně přechází do plynulých rychlých zatáček. Asi po čtyřech kilometrech vyjdete z lesa v obci Potůčky. Na hlavní křižovatce odbočte doleva na silnici č. 221 směrem na Horní Blatnou. Silnice č. 211 výrazně širší než první úsek trasy. Je to bezesporu nejrychlejší úsek celé trasy. Rychlé přehledné zatáčky mají kvalitní povrch. Před příjezdem do Horní Blatné je dobré trochu zvolnit, protože následující křižovatka před železničním viaduktem je docela nepřehledná. Odbočuje se prudce doprava na silnici č. 2209 směr Nové Hamry. Následující lesní úsek je opět hodně úzký a místy méně přehledný.

Okolí Velkého močálu směrem na Rolavu a Přebuz vede nádhernou krajinou plnou rašelinišť.

Je však hodně zábavný v zimním období kdy jej silničáři prakticky vůbec neudržují. Ta správná zábava ale začíná po průjezdů osadou Jelení. Opět pro ni platí, že na sněhu je mnohem zajímavější než na suchu. Má totiž ideální poloměr zatáček pro dlouhé přetáčivé smyky na kluzkém povrchu. Je navíc úzká snad jen čtyři metry, takže je ideálním místem pro trénink přesnosti. Okolí Velkého močálu směrem na Rolavu a Přebuz vede nádhernou krajinou plnou rašelinišť. Technické pasáže velmi úzké okresky jsou ideální pro malé obratné předokolky. Pozor na velmi ostré krajnice, které snadno prorazí pneumatiku.

Po průjezdu Rolavou se dejte doleva směrem na Přebuz. Správný směr poznáte podle přejezdu přes starý dřevěný most. Silnice č. 21012 vedoucí až do Vysoké Pece je opět hodně úzká ale na rozdíl od předchozího úseku dostala úplně nový povrch s jasně ohraničenými krajnicemi. První dva kilometry se stále klikatí rašeliništěm, ale cesta postupně klesá z kopce hustým smrkovým lesem. Po průjezdu Vysokou Pecí následuje křižovatka na hlavní cestu č. 2208 směr Nejdek. V tom malém městečku prudká odbočka doleva směrem na Pernink po silnici č. 21047. Cesta je poznání širší než předchozí část trasy. Rychlé stoupání do Perninku střídá zatáčky snad všech myslitelných poloměrů. Je to přesně ten kus asfaltu, který je zábavný snad v jakémkoliv autě. Mezi technickými pasážemi jsou jen opravdu krátké rovinky. Někdy se povede i kombinace na sebe navazujících zatáček. Pro změnu ideální místo pro majitele zadokolek.

Někdy se povede i kombinace na sebe navazujících zatáček. Pro změnu ideální místo pro majitele zadokolek.

Úsek z Perninku přes Abertamy zpět do Ryžovny má asi osm kilometrů a je spíš takovou odpočinkovou částí pro vychlazení auta. Z popsané trasy se dá odbočit do několik dalších směrů a pokračovat v zábavné jízdě. Skvělá cesta vede je zpět z kopce směrem do Jáchymova nebo naopak přes hřebeny Krušných hor, Klínovec, Měděnec, Výsluní až do Celné. Ale o těchto trasách zase příště.