corners roads – Křivoklátsko

19. 4. 2020

Skvělou zábavu za volantem si můžete užit i mimo závodní okruh. Stačí zkombinovat to správné sportovní auto s ideální silnicí. V našem seriálu CORNERS ROADS se dozvíte, kam vyrazit za skvělými zážitky a kde najdete nejlepší silnice v ČR i Evropě. Vybíráme jen ty nejlepší řidičské silnice, na které se pravidelně vracíme.

Střední Čechy jihozápadně od Prahy jsou plné zajímavých okresek. Jedna z našich nejoblíbenějších tras vede skalnatou krajinou Křivoklátska. Desítky zábavných kilometrů nabídnou snad všechny myslitelné typy zatáček, horizontů i nejrůznějších povrchů.

Křivoklátsko nabízí celou síť perfektních a často téměř liduprázdných silnic. Některé úseky plné horizontů a technických pasáží ocení majitelé malých ostrých předokolek. Naopak severněji orientované cesty s přehlednými vrácáky a perfektním asfaltem zase řidiči toužící po přetáčivých výjezdech dveřmi napřed. Vybrali jsme jednu z našich oblíbených tras v této oblasti, která kombinuje to nejlepší a bude vás bavit v každém sportovním autě.

Zábava začíná hned několik kilometrů po sjezdu z dálnice D5 do Berouna, ze kterého rovnou směřujte směr Nižbor a následně Roztoky. Již první zajímavý úsek při sjezdu do údoly řeky Berounky a městečka Roztoky působí dojmem, že jste několik desítek kilometrů od Prahy. Kopcovitý reliéf a husté smíšené lesy protíná silnice č. 236 s perfektním asfaltem s relativně širokými zatáčkami. Je to takové zahřívací kolo před stoupáním do kopců na druhé straně řeky. Silnice č. 20113 vedoucí do Velké Bukové směrem na Rakovník lemuje vysoké skály a stoupá řadou zábavných serpentin do otevřenější pasáže rychlých a přehledných zatáček. Je to dokonalé místo pro lehké zadokolky jako je mazda MX-5 nebo Toyota GT86.

Úsek z Týřovic do osady Skryje je typický svým kvalitním povrchem a klopenými zatáčkami. Řada z nich na sebe perfektně navazuje a dovolí opravdu dynamické svezení.

Za Velkou Bukovou nezapomeňte odbočit na silnici č. 20115 směr Nezabudice a Týřovice. Úsek kopírující řeku Berounku s extrémně úzkou silnicí není dostatečně přehledný pro svižnou jízdu, proto těchto pár kilometrů využijte pro odpočinek nebo vychlazení techniky. V okolí Týřovic se silnice opět zrychlí a otevřená krajina zpřístupní výhled do většiny zatáček. Úsek z Týřovic do osady Skryje je typický svým kvalitním povrchem a klopenými zatáčkami. Řada z nich na sebe perfektně navazuje a dovolí opravdu dynamické svezení.

Za Skryjemi začíná snad nejlepší část celé trasy. Zdejší asfalt sice nepatří k těm nejlepším a po zimě na něm zůstává část posypu, takže krom řady horizontů, a náročných zatáček navíc docela klouže. Asi po čtyřech kilometrech dojedete na rozcestí. Můžete se buď vydat rovně směrem na Bzovou a Točník. To je perfektní pasáž několikakilometrové lesní okresky plné zatáček. Naše trasa ale vede doprava po silnici č. 23314 směrem k Podmokelskému mlýnu, přes Zvíkovec do obce Slabce. Strmé a hodně technické klesání ke Zbirožskému potoku připomíná rallyovou zkoušku. Popravdě nic pro naleštěné supersporty. Tohle je úsek, který si dokonale užijí majitelé Subaru STI nebo Lanceru Evo.

Mezi Lašovicemi a Pustověty je skvělá pasáž několika vraceček, do kterých je hlavně v zimních měsících velmi dobře vidět. Skvělé místo pro trénink přetáčivých smyků.

Kdo vyžaduje dokonale hladký asfalt přijde si na své v serpentinách u Zvíkovce a Kalinovi Vsi. Trasa pokračuje stoupáním po silnici č. 233 směrem do Slabců za nimiž se dá odbočit zpět na Týřovice, Roztoky a Křivoklát nebo pokračovat rovně na Panoší Újezd a Pavlíkov. V Pavlíkově nepřehlédněte odbočku doprava na silnici č. 2333. Mezi Lašovicemi a Pustověty je skvělá pasáž několika vraceček, do kterých je hlavně v zimních měsících velmi dobře vidět. Skvělé místo pro trénink přetáčivých smyků. Naše trasa pokračuje přes Městečko, Křivoklát, Zbečno a Sýkořice zpět do Berouna po silnici č. 116 lemující Lánskou oboru. V této závěrečné části trasy věnujte pozornost hojnému výskytu divoké zvěře.