Corners Roads – Český les: 1.část

7. 5. 2020

Skvělou zábavu za volantem si můžete užit i mimo závodní okruh. Stačí zkombinovat to správné sportovní auto s ideální silnicí. V našem seriálu CORNERS ROADS se dozvíte, kam vyrazit za skvělými zážitky a kde najdete nejlepší silnice v ČR i Evropě. Vybíráme jen ty nejlepší řidičské silnice, na které se pravidelně vracíme.

Okresky v jihozápadním pohraničí patří k našim nejoblíbenějším. Kopcovitá krajina s rozlehlými pastvinami a hlubokými lesy je plná opravdu rozmanitých cest. Najdeme zde rychlé úseky s perfektním asfaltem a přehlednými zatáčkami ale i opravdu úzké lesní cesty s náročným povrchem. Dnes se podíváme na jednu z tras lemující státní hranici z Rozvadova do Nýrska.

Trasa začíná sjezdem č. 136 z dálnice D5 v obci Mlýnec. První zatáčky na sebe nenechají dlouho čekat. Rovnou při výjezdu z Mlýnce začíná asi tříkilometrový úsek rychlých zatáček skrz jablečné sady. Je plný horizontů a rychle na sebe navazujících zatáček. Asfalt je sice na některých místech trochu hrubší ale bez nerovností. Je to skvělá rozcvička před technicky hodně náročnou osmdesátikilometrovou trasou.

Následuje další rychlý úsek plný zábavných horizontů a zatáček snad všech myslitelných poloměrů.

První velkou křižovatku projíždíme rovně stále po silnici č. 1978 směr Bělá pod Radbuzou. Úsek vedoucí přes osady Mále Dvorce a Třískolupy je nejrychlejší z celé trasy. Přehledné úseky prakticky bez provozu jsou ideální pro trénování správných nájezdů do rychlých zatáček. Největší zábava ale začíná mezi Pavlíkovem a Bělou nad Radbuzou. Klesání s několika navazujícími zatáčkami přechází do stoupání se třemi zábavnými horizonty. Kdo někdy jezdil na Nordschleife okruhu Nürburgring okamžitě se mu vybaví pasáž nazvaná Fuchsröhre.

Po průjezdu náměstím v Bělé nad Radbuzou se odbočuje prudce doleva směrem na Horšovský Týn. Po silnici č. 197 ujedeme asi sedm kilometrů a sjíždíme na silnici č. 195 směr Hostouň. Následuje další rychlý úsek plný zábavných horizontů a zatáček snad všech myslitelných poloměrů. Celý úsek přes Postřekov, Klenčí pod Čerchovem až do Trhanova nabídne velmi kvalitní povrch. V Trhanově prudká odbočka doleva a stále se držíme silnice č. 195. Na křižovatce s hlavní silnicí č. 26 odbočujeme doprava směr hraniční přechod Folmava. Těšně před ním nepřehlédněte odbočku doleva na Českou Kubici a silnici č. 190. Tato silnice pokračuje přes Všeruby až do Nýrska a dále na Šumavu.

Patří přesně k těm cestám, kde využijte naplno potenciál auta jako je Subaru STI nebo Mitsubishi Lancer EVO.

Celá trasa prakticky přímo kopíruje státní hranici. Nejzábavnější část úseku je v okolí Všerub. Pozor ale na kluzký povrch. Perfektně hladký asfalt je často znečištěn od zemědělské techniky. Blížící se šumavské kopce dodali této silnici opravdu zábavný profil. Je tedy opět plný horizontů a klopených zatáček. Skvěle tak prověří techniku i řidičské schopnosti. Kdo se na tuto trasu vydal v odolnějším a okreskově naladěném autě může si užít ještě před příjezdem do Nýrska jednu dokonalou pasáž. Je to prakticky taková rallyová rychlostní zkouška. Náročný povrch silnice č. 19014 a celá řada jedinečných zatáček vedoucí přes obce Liščí a Fleky patří přesně k těm cestám, kde využijte naplno potenciál auto jakými jsou Subaru STI nebo Mitsubishi Lancer EVO.